Ez már teljes függés...A Hello Kitty figurát a japán Sanrio nevű cég 1974-ben dobta piacra. Azóta még másik 40 országban jelentek meg ezzel AZ emblémával különböző termékek a legváltozatosabb módon és formában: mobiltelefon, kenyérpirító, fogyi tabletta, hitelkártya, fogkefe, házimozi-rendszer, és még sorolhatnánk, természetesen a szokásos ruházat, tolltartó, kulcstartó, és hasonló termékek mellett. Havonta 100-200 új terméket hoznak forgalomba Hello Kitty nevével. Újabban gabonaköröket is készítettek AZ elszánt rajongók.
Ez AZ őrület számokban azt jelenti, hogy a száj nélküli kerek fejű cicus éves szinten 500 millió dollárt (azaz több mint 1 milliárd forintot) hoz a cég konyhájára. A Sanrio-nak több „rajzfilmsztárja" is van, de a Hello Kitty messze a legjobban „tejelők" közé tartozik. Sztárok körében is igen nagy kultusza lett, Cameron Diaz nyakláncon hordja, Macy Gray a polóján, Mariah Carey pedig a „keblén melengeti".
Persze mindez szépen hangzik, de azt már kevesen tudják, hogy a Hello Kitty valójában egy Zen Buddhista jel, és a tervezők célja is AZ volt, hogy ezt AZ ideológiát közvetítse.
Más infók!!
Hello Kitty – a bájos cicafigura –, amely a Sanrio cég legismertebb és legrégebbi karaktere 2004. október 30-án töltötte be 30. életévét. A Sanrio egyéb jól ismert karakterei, Hello Kitty Európában megjelenő barátai: Batz Maru, Chococat, Cinnamoroll, Little Twin Stars, My Melody, Pekkle, Pochacco, U*SA*HA*NA
Az immár 30 esztendős Hello Kitty cica a 20-30 éves hollywoodi sztárok körében is közkedvelt: Cameron Diaz, Madonna, Heidi Klum, Beyonce, Drew Barrymore, Mariah Carey, Sarah Jessica Parker – és még sorolhatnánk a neveket –, mind, mind Hello Kitty rajongók. Egy nyakék, egy pénztárca, egy rádiós magnó vagy akár egy pipere tükör, mind megtalálhatók a megasztárok mindennapos használati tárgyai között.
|